Köpvillkor

Priser

Våra priser uppdateras löpande.

Våra priser gäller för kontant betalning. Vid avbetalning eller faktura tillkommer avgifter enligt kreditgivarens aktuella villkor.

Priserna anges i SEK och inkluderar moms.

Frakter

Frakten försöks beräknas på beställningens vikt och värde för att det skall vara så rättvist som möjligt.

Vi har 3st leveranssätt

  • Paket
    Vi skickar paket genom den leverantör som vi för tillfället anser har bäst pris. Då det ingår tracking så får ni även ett kollinummer att följa paketet och här är prissätningen dynamisk beroende på vad varukorgen innehåller.
    Leveranstid: 3-10 dagar
  • Brev
    Vi kan skicka dina beställning per post up till max 2 kg och här är prissätningen dynamisk beroende på vad varukorgen innehåller.
    Leveranstid: 3-10 dagar
  • Hämta i Nyköping
    Bor du i Nyköping kan du få hämta produkterna när dem kommit till oss i Nyköping hos Bildepån på Smålandsvägen 3, 611 56 NYKÖPING
    Leveranstid: 1-8 dagar

Längre leveranstider än angivet kan förekomma under perioder då vi eller vår leverantör har hög belastning p g a hög orderingång, lagerslut, förseningar från leverantören eller tillverkaren mm.

Orderstatus

Betald: Er order har betalts och kommer behandlas inom kort.

Väntar på produkter: Er vara / varor är på väg in till vårt lokala lager från någon av våra leverantörer.

Skickad: Er beställning har lämnat vårt lager och ett mail med kolli id skickas till er angivna mail adress.

Delad leverans: Er order har del levererats p.g.a. en eller flera varor inte fanns på lager hos våra leverantörer.

Outhämtad försändelse

För paket som ej hämtas ut och returneras till oss, debiteras ni 250:- för returfrakt samt hantering.

Betalningsalternativ

Betalning med Klarna Checkout

Datorbutik.se använder Klarna Checkout för privatkunder. Klarna Checkout presenterar viss information för dig så snart du är identifierad. Vilken information du behöver ange för att uppnå identifiering kan variera mellan olika köptillfällen och kunder. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout utan vid behov beroende på det betalningsalternativ du har valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker. Sedan du har identifierats uppvisar Klarna Checkout vilka alternativ som är tillgängliga för just dig. Faktura är förvalt som betalningsalternativ men du kan givetvis fritt välja något av de andra alternativen såsom direktbetalning via bank eller betalning med kort. Vilka alternativ du erbjuds kan växla från tid till annan.

För information om din betalning kontakta Klarna via https://www.klarna.com/se/kundservice/

Swish

Betala ditt köp direkt via din smartphone med Swish betalapp som finns för både iPhone och Android.

Observera att du måste ha din mobiltelefon och inloggningskod redo för att kunna genomföra köpet.

Läs mer om Payson här: www.getswish.se

Prisjämförelsesiter

Vi har inga garantier gentemot externa siter som bl a prisjakt och pricerunner. Våra artiklar, pris och tillgänglighet är grunden för ert köp, så som det är angivet på vår site. Om ni känner er osäker, vänligen kontakta oss först innan köp.

Ångerrätt och öppet köp

I enlighet med svensk lagstiftning om konsumentskydd vid distansavtal har privatkonsument fjorton (14) dagar på sig att frånträda sitt köp från det att kunden har mottagit produkten. Kunden har rätt att öppna och kontrollera varan. I de fall där värdeminskning skett vid öppnandet och kontrollen av varan kommer Connect Data i Nyköping AB debitera kunden för denna värdeminskning. Se stycket "Undantag för öppet köp" för vilka infromation om vilka undantag som finns.

Returanmälan görs via mail. Vid en retur (oavsett anledning) skall vi alltid kontaktas först, detta är bl a för att ni skall erhålla korrekta returinstruktioner samt att vi skall ha ett ärende gällande er retur i våra system. Varor som skickas tillbaka till oss utan godkännande kommer ej att behandlas och returneras till er.

Att låta paket ligga kvar på posten räknas inte som öppet köp utan påförs en returavgift f.n. 250:-

Vid retur står ni själva för fraktkostnaden till oss alternativt får fraktsedel av oss om vi kommer överens om det. Varan skall skickas med företagspaket eller paket där utkörning ingår. Paket som går till ombud kan vi ej hämta ut och de returneras till er på er egen bekostnad.

Exempel på godkända retursätt är:

  • Posten DPD Företagspaket 16.00.
  • Schenker Parcel

Varan bör vara förpackad i av Posten godkänt ytteremballage (t.ex. wellpappkartong) då det åligger kund att produkten inkommer till Connect Data i Nyköping AB samt att den inte skadas under returtransporten.

Vid fullt godkännande av ångerrätt återbetalas hela beloppet kunden betalt för varan exklusive eventuella kostnader som gäller ursprungsleveransen inom fjorton (14) dagar.

Undantag för öppet köp

För datorer & hårddiskar där plomberingen är bruten tar vi en avgift på 500:- för att ominstallera datorn. Detta för att säkerställa att hårddiskens drift och att den ej har virus.

Öppet köp omfattas ej av

  • Bläck, toner eller andra förbrukningsvaror där förpackningen är bruten
  • CD, DVD och Bluray produkter där sigillet eller förpackningen är bruten
  • Varor som ligger i Fyndhörnan, ex. demo och embalage skador
  • Produkter som kan sättas i örat som in-ear-hörlurar & bluetooth-headset med bruten förpackning.

OBS! Kontakta alltid oss innan ni skickar tillbaka era varor. 

Företag har ej öppet köp.

Ångerräten gäller inte för köp up till 400 kr inkl. moms enligt Svensk lagstiftning (Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler)

Cookies

Vi använder av oss så kallade cookies, för mer information om det läs här!

Support

Har ni problem eller frågor så maila oss och berätta vad för problem ni upplever så har vi en chans att undersöka saken närmare innan vi kontaktar er. Vi rekommenderar alltid att ni sparar produktens kartong som den levereras i för att underlätta för er och för oss när en retur skall skickas tillbaka.

Observera att vi tar ut en avgift från 250:- om varan ni returnerar ej uppvisar de fel ni beskriver. Varan returneras då även till er.

Garanti och reparationer

Vi lämnar ett års garanti på våra produkter. I många fall lämnar tillverkaren 1-2 år extra garanti. Batterier har 3 månaders garanti.

Länkar

Allmänna reklamationsnämnden
Distansavtalslagen i sammanfattning